کد خبر 313445
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

در این 35 سال چند رمان، چند تئاتر، چند موسیقی، چند پایان نامه، چند سخنرانی مخصوص نوجوان، چند نقاشی، چندبازی، چندکتاب، چندمجله و چند... پیرامون حجاب تولید کردیم؟

 گروه فرهنگی مشرق - دختران نوجوان و جوان ما حجاب را ازچه کسی باید یاد بگیرند؟ از مادران خود که بعضا به تنها چیزی که اهمیت نمی‌دهند تربیت دینی است. از مدرسه، که بعضا معلمان بی‌انگیزه و دروس دینی ما ساخته شده برای نمره! از سینما و تلويزيون، که التماس دعا! از روحانیون و مساجد که پر است از جوانان و نوجوانان با این برنامه های جذاب، متنوع و اخلاق خوب متوليان مسجد!

راستی چند فیلم و سریال در رسانه ملی راجع به حجاب ساخته شده است؟ ما از رسانه ملی توقع تولید فیلم و سریال و انیمیشن که در آن مقوله حجاب به صورت کاملا حرفه‌ای و هنرمندانه و غیر مستقیم پرداخته شود را نداریم! 35 سال است نداشته‌ایم و از این به بعد هم نداریم! اما توقع داریم لااقل حجاب را مسخره نکند.

در طول 35سال گذشته هرچه بی سواد، فضول، غیبت کن، بدبخت و بیچاره در فیلم‌ها و سریال‌ها بوده‌اند اکثرا با حجاب و چادری بوده اند. درسینما که الفاتحه مع الصلوات. از طرفی برنامه‌های ماهواره و نفوذ عجیب آن در خانواده ها که انبوه فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن ها وکلیپ‌های موسیقی و میزگردهایی که تقریبا هر روز از شبکه‌های فارسی زبان ضدحجاب پخش می شود دختراننوجوان وجوان ما را دچار نوعی بحران هویتی عجیبی کرده است که هر روز برآن افزوده می شود.

راستی در این 35 سال چند رمان، چند تئاتر، چند موسیقی، چند پایان نامه، چند سخنرانی مخصوص نوجوان، چند نقاشی، چندبازی، چندکتاب، چندمجله و چند... پیرامون حجاب تولید کردیم؟ چند مرکز عرضه البسه حجاب داریم؟ چرا چادر مشکی اینقدر گران است؟ چرا مانتوهای زیبا و جوان پسند و بلند که حجاب کاملی هم باشد پیدا نمی‌کنیم؟ چرا، چرا؟ در روز قیامت فقط دختران ما مقصر نیستند.

×وحید جهان تیغ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    اینها همه بهانه است بروید از اونهایی که در همین شرایط حجاب خود را حفظ میکنند بپرسید بروید از اونهایی در خارج کشور زندگی میکنند و در اون شرایط سر دین و شرفشون وایستادند سوال کنید یادم میآد چند سال پیش در شبکه تلویزیون مجری برنامه از یک خانواده تازه مسلمان {فکر کنم دانمارکی} درمورد حجاب زنان ودختران ایرانی از خانم این خانواده سوال کرده بود ولی دختر ده ساله این خانواده از مجری خواست که نظر خود را بگوید مجری هم گفت بگو دخترک گفت آنچه من از طرز حجاب ایرانیها بخصوص تهرانیها دیدم اینکه خیلی از خانمها از دستورات ساده دینشان در مورد حجاب انگار خبر ندارند!!!!!
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با سلام و خداقوت واقعا حرف دل ما زنان جوان را زدید هر زمان که خواستیم مانتویی آراسته، بلند و مناسب شان پیدا کنیم به بن بست خوردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس